Wednesday, April 24, 2013

BERJAYA MENGANDUNG DENGAN SHAKLEE???



Lama rasanya x update blog ini…Masih ingat lagi entry terdahulu tentang salah satu impian saya untuk mengandung sekali lagi kan…Memandangkan saya sememangnya pengguna tegar Shaklee di samping pengedar saya x berfikir panjang untuk mengambil vitamin2 yang membantu untuk mencapai impian saya tu….Bukan saya sahaja yang makan suami saya pun makan juga….Mcm orang putih kata “It takes two to tango”…hahaha…
 
 
 
 
Namun begitu perkara yang paling UTAMA jangan dilupa anak adalah rezeki daripada Allah...yang penting USAHA+DOA+TAWAKAL..





Okay berbalik kepada vitamin yang saya ambil…secara asasnya memang saya masih meneruskan vitamin asas iaitu B complex yang sememangnya mengandungi folic asid untuk meningkatkan kesuburan ditambah dengan multivitamin vitalea dan vitamin C…Namun begitu untuk meningkatkan peluang kehamilan saya telah mengambil GLA  Complex dan Vitamin E selang sehari…











 

Bagi suami pula dia memang jenis yang x suka nak telan pil banyak2 sangat jadi saya just beri dia vitamin E dan zinc setiap malam…Itu pun saya yang sediakan setiap malam sbbnye dia mmg selalu lupa...





Kami meneruskan set ini selama sebulan..Selain daripada itu saya pun suka cari petua-petua lain di dalam internet…ada satu petua yang menarik minat saya kerana simple dan mudah untuk dilakukan dan ianya adalah amalan Rasulullah…Caranya ambil beberapa biji buah kurma kisar bersama susu kambing kemudian minum suami isteri dengan berselawat…




  
Saya beli susu kambing jenama Hi Goat kerana baunya yang tidak hamis sebab UTAMANYA suami saya x suka minum susu yang warna putih dan x suka bau susu….Saya paksakan jugak untuk dia minum siap tutup2 hidung lagi hehehe…Saya bagi dia minum sekali je dulu…Saya sememangnya suka minum susu jadi memang tiada masalahKemudian yang paling penting untuk hamil ini kena tahu bila waktu subur isteri kerana suami sememangnya dilahirkan sebagai seorang jutawan $$$$....hehehe….Jenuh jugak saya nak memahamkan carta kesuburan ni walaupun dah ada anak sebelum ini yang mana saya x kira pun waktu2 kesuburan tu…Tapi saya wat research kat cik google terutama laman2 kesihatan doktor O&G…tambah dengan skrg ini macam2 application ada utk kira waktu kesuburan so mmg lagi senang…
Kemudian ditambah dengan amalan-amalan doa yang lain…istighfar, bersedekah diniatkan untuk dapatkan zuriat…Akhirnya pada 25hb Januari saya tawakal je wat UPT…mula2 cube yang jenama murah je dulu tengok ada 1 line 1 lagi samar2...Kali kedua pakai clear blue pulak…kemudian x smpi 2 minit…pregnant 1-2 weeks….alhamdulillah di hari Jumaat yang mulia mendapat berita baik...

Bersyukur atas nikmat yang Allah kurniakan namun sayugia ingin saya ingatkan set vitamin Shaklee ini hanyalah salah satu daripada usaha…Ramai pengguna Shaklee dah berjaya hamil dengan set ini namun semuanya adalah terletak pada Allah…Tapi x salah mencuba kan???...Ingin mencuba boleh PM saya anytime dengan harga yang ISTIMEWA…Sampai ketemu lagi!!!

No comments:

Post a Comment

Healthy For A Life