Friday, January 25, 2013

I HAVE A DREAM

Sebelum berbicara, saya mengucapkan SALAM MAULIDURASUL kepada semua rakan-rakan, semoga kita sentiasa berada di bawah syafaat baginda, InsyaAllah. Bila sebut "I Have a Dream" ini saya teringat lagu dari Westlife, salah satu kumpulan kegemaran saya masa muda-muda dulu....hehehe sekarang pun xdela tua sangat tapi tahun ni dah nak masuk 3series....Jom layan lagu ni dulu!!!


Okay...dah feeling2 baru syok nak bercerita..Saya percaya semua orang ada impian di dalam hidup mereka...Saya teringat 2 minggu lepas saya berbual dengan boss saya di dalam kereta...dia kata kalau saya banyak duit saya ada satu impian...saya tanya, apa dia Tuan?...Saya nak beli kereta besar.. saya nak langgar kereta orang yang bawak slow2 ni lepastu bila kemek saya bagi dia duit....Hehehe..kelakar kan tapi best jugak impian macamtu...Tidak ketinggalan saya pun ada bermacam-macam impian...Bagi saya impian dan cita-cita tu lebih kurang sama je...Impian saya waktu kecik-kecik dulu bila orang tanya dah besar nak jadi apa? Saya akan jawab nak jadi "lawyer" walaupun secara jujurnya saya x tahu pun "lawyer" tu keje ape...hehehe..tapi sekarang alhamdulillah walaupun bukan jadi "lawyer" saya masih pengamal undang-undang....Bila impian ini dah tercapai saya tiada impian lain lagi ke???..

Semestinya ada banyak impian saya lagi...Di antara impian saya yang belum tercapai....saya ingin menimang cahaya mata yang kedua memandangkan Amir Wafiq dah berusia 2 tahun 6 bulan, saya rasa sesuai dah untuk bagi dia seorang adik...InsyaAllah saya dan suami sedang berusaha dan kami amalkan set-set vitamin Shaklee (B Complex, ESP, Zinc, Vitamin E, GLA, Vitamin C)..nanti sy update kalau ada perkembangan positif.

Selain daripada itu, impian saya yang paling besar adalah untuk bebas daripada belenggu hutang...Bukanlah bermaksud saya ini ada hutang keliling pinggang tau...Saya ada komitmen untuk bayar hutang PTPTN (ramai orang kata PTPTPU hehehe)...hutang kereta...yang terbaru hutang rumah...memang saya berkerja makan gaji dan alhamdulillah cukup untuk bayar hutang-hutang tersebut...tetapi impian saya untuk bebas hutang-hutang tersebut seberapa segera yang boleh dan saya nikmati gaji bulanan saya sepenuhnya...




Atas dasar impian itu saya ceburi Shaklee kerana saya percaya dan nampak prospek yang cerah di dalam Shaklee ini...upline saya Pn Norita Idris sentiasa "guide" saya...percaya atau tidak modal saya untuk mulakan perniagaan Shaklee ini hanya RM65 sahaja seumur hidup...Menarik kan??...Impian jangka masa panjang saya untuk jadi Master sepertimana beliau...InsyaAllah...Anda ingin menjana impian bersama saya?...Jom mulakan langkah sekarang!!! Jangan takut untuk bermimpi walaupun di siang hari...

 

No comments:

Post a Comment

Healthy For A Life