Wednesday, January 2, 2013

ASAL USUL VITAMIN

Sempena sesi persekolahan yang sudah bermula pada hari ini, saya pun ingin berkongsi cerita mengenai asal usul "VITAMIN". Vita-Lea Shaklee adalah multi vitamin dan mineral yang PERTAMA dicipta di dunia. Asalanya dikenali sebagai Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "VITAMIN", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 NUTRISI harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 VITAMIN dan 7 MINERAL penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehansif dan sangat seimbang.

TAHUKAH ANDA bahawa ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%...Wah banyak tu yer...Vitalea juga telah dipilih sebagai THE BEST MULTIVITAMIN pada tahun 2000...Jadi, apa kata anda pilih yang terbaik untuk diri anda dan keluarga. JOM kita ikuti manfaat yang boleh diperolehi daripada pengambilan Vitalea ini :

* Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian

*Pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran dan anaemia.

*Keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar

*Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

*Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asa nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesanra, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.

*Melindungi organ- melindungi fungsi buah pianggan, jantung dan hati.

BANYAKNYER MANFAAT dalam sebiji Vitalea kan??...Jadi x rugi jika anda dapatkannya sekarang..


Vitalea ini untuk dewasa





 Ala...untuk dewasa je ke? Tak...untuk kanak-kanak pun ada chakkk!






















Jom dapatkannya sekarang...HARGA ISTIMEWA jangan malu jangan segan tanya je :)...

No comments:

Post a Comment

Healthy For A Life