Tuesday, April 24, 2012

SYAMPU SHAKLEE....JIMAT & BERBALOI


               PILIHAN YANG TERBAIK UNTUK RAMBUT KESAYANGAN ANDA

Selain dari rupa paras yang cantik, saya percaya ramai yang inginkan rambut yang sihat dan cantik. Salah satu penjagaan asas untuk memastikan rambut sihat dan cantik adalah menggunakan syampu. Namun demikian, pernahkah anda mengalami situasi di mana anda memilih syampu dan setelah digunakan ianya tidak serasi dengan rambut anda malah rambut menjadi rosak apabila dipakai dalam jangka masa yang panjang.
Tahukah anda di dalam hampir keseluruhan produk syampu di pasaran mempunyai kandungan Sodium Lauryl Sulfate (SLS). Apa itu SLS?
Sodium Lauryl Sulfate (SLS) is used as a detergent, a foaming agent, and for viscosity building in personal care products. Due to its low salt content, it is useful in formulations that are sensitive to high levels of sodium chloride. Its one of the most irritating ingredients in personal care products. Yet used by almost every manufacturer worldwide. Found in shampoos and other personal care products, SLS is used commercially to clean floors, as an engine degreaser and a car wash Ammonium lauryl sulfate is the most strongly irritant, followed by sodium lauryl sulfate.SLS has a primary irritation index of over 5 means the test material is rated as a primary irritant, 2-5 means moderately irritating. Potentially, SLS is perhaps the most harmful ingredient in personal-care products. SLS is used in testing-labs as the standard skin irritant to compare the healing properties of other ingredients. Industrial uses of SLS include: garage floor cleaners, engine degreasers and car wash soaps. Studies show its danger potential to be great, when used in personal-care products. Research has shown that SLS and SLES may cause potentially carcinogenic nitrates and dioxins to form in the bottles of shampoos and cleansers by reacting with commonly used ingredients found in many products. Large amounts of nitrates may enter the blood system from just one shampooing.
Dalam bahasa yang lebih mudah sekiranya SLS digunakan dalam jangka masa panjang akan menjejaskan sistem di dalam badan anda.
Saya ingin kongsikan kebaikan rangkaian produk syampu keluaran Shaklee. 




1)Purifying Shampoo  
  • Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
  • Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
  • Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.



2)Replenishing Conditioner  
  • Pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
  • Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
  • Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi





Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialah Nourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi.



3) Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak
Perbezaan Shaklee

ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.

Saya telah menggunakan ketiga-tiga gabungan produk ini selama 4 bulan dan masih ada lagi. Selain ianya menjimatkan saya mendapat kesan yang menakjubkan di mana rambut kurang gugur dan tumbuh dengan lebih cepat dan yang paling penting rambut saya makin sihat.
Jom dapatkannya sekarang dengan HARGA YANG MENARIK!!!

No comments:

Post a Comment

Healthy For A Life